Ordföranden har ordet

Så har då äntligen säsongen kommit igång!

Det har gått två veckor sedan vårmötet och jag vill börja med att tacka alla medlemmar för förtroendet jag fick att förvalta och utveckla den fantastiskt fina klubb vi har. Den nya styrelsen har haft sitt första möte och vi ser alla fram emot ett spännande år för Glasrikets GK.

Som ni kanske redan har märkt så händer det en hel del på banan, det sker ständigt förbättringar, stora som små. Det som också är nytt för i år, är att receptionsdelen är flyttad till shopen så besökande golfare blir mottagna nästan ”direkt på banan”.

En av styrelsens utmaningar just nu är klubbhusprojektet som Vårmötet gav sitt bifall till att fortsätta arbeta med. Vårt befintliga klubbhus, som är både om- och tillbyggt, har vi haft i över 20 år. Vad kanske inte många nya medlemmar vet, är att när det flyttades till oss, var det redan utrangerat av kommunen som skolbyggnad i Högstorp. Vi kommer snart att få höra mer från projektgruppen.

Vi har också hunnit ha ett möte med Amir på restaurangen och han var mycket angelägen om att få tips från er medlemmar om vad ni vill att han serverar på restaurangen. Skicka gärna förslagen till kansli@glasriketsgk.se så förmedlar Macke era önskemål.

Med hopp om att ni har många fina golfrundor framför er och att vädret blir perfekt för golf, vill jag passa på att hälsa alla gamla och nya medlemmar välkomna till vårt jubileumsfirande med både tävling och fest den 18 juni. Ni har väl anmält er?

Anzie Monell