Regler för tidsbokning

Tidsbokning 2023: 9 APRIL – 31 OKTOBER

Välkommen att spela på Glasrikets trivsamma golfbana!
Många vill spela på vår bana och därför är det viktigt att vi har en god struktur för bokningar, avbokningar och spelrytm.

Tidsbokning:
Medlemmar och gäster är välkomna att boka golftid via MinGolf eller shop/reception.

Bokning vardagar:
Varannan tid mellan 07.00-19.00. Övrig tid gäller bollränna.
Från 1 oktober varannan tid mellan 08.00-17.00.
Startförbud vardagar hela säsongen kl.06.30-07.00 för att personalen ska få möjlighet att klippa ostört på morgonen.

Bokning helger och helgdagar:
Varje tid mellan 07.00-13.00 och varannan tid mellan 13.10-19.00. Övrig tid gäller bollränna.
Från 1 oktober varje tid 08.00-13.00 och varannan tid mellan 13.10-17.00

Maximalt antal bokade tider:
Varje spelare får ha maximalt 3 bokade tider samtidigt (automatisk begränsning i systemet).

Bekräfta din ankomst/starttid:
Vi ber alla spelare att bekräfta sin starttid senast 15 min före start. Detta görs i appen MG Bokning eller OnTag-Score. Ankomstregistrerade spelare blir markerade på skärmen vid tee 1.

Avbokning:
Avbokning av starttid/utebliven spelare ska ske utan dröjsmål. Då möjliggör vi för så många som möjligt att få njuta av vår bana. Om du behöver ändra din starttid med mindre än 30 min före start (t ex om framförvarande tid oväntat är ledig) behöver du meddela detta till shop/reception.

Inbokade skall spela:
Det är inte tillåtet att fylla upp bollar i bokningssystemet med personer som inte avser att spela.
En avgift på 100 kr kan debiteras om en spelare inte nyttjar sin bokade tid. Gäller både gäster och medlemmar.

Spelglädje och tempo:
För allas spelglädje, tänk på att hålla tempo med framförvarande boll och försök att smidigt släppa igenom snabbare bollar som kommer bakom.

Vi önskar er en trevlig runda på Glasrikets Golfklubb!

KANSLI

E-post: kansli@glasriketsgk.se